Skip to content Skip to footer

God, kreativ design skaper en unik identitet.

Produktet ble utviklet av en lokal og standhaftig altmuligmann – inkludert kokk – i Ål i Hallingdal. Produktet Kantefølflak, med kreative smaksvarianter som brunost og tyttebær, hadde sneket seg inn i lokale dagligvarebutikker – med en pakning som passet godt i kategorien.

Det endret seg brått, og til det bedre, da vi fikk oppdraget med å redesigne.

Pakningsdesign handler om å skape en identitet som gjør at du skiller deg ut, samtidig som den er forankret i en posisjon du har eller ønsker å ta. Med vårt nyutviklede konsept, Chips for fjellfolk, vendte vi blikket oppover og mot de turene folk gjennomfører – drømmen om å være fri.

Ord alene er fint, men kan bli til gull når vi bruker foto og design i et samspill som skaper en delikat og annerledes pakning som lyser velg meg fra butikkhylla.

Potetchips-kategorien blir med jevne mellomrom gjenstand for anmeldelser og terningkast i media. Når pakningsdesignen, som i Kantefølflaks tilfelle, får positiv omtale viser det med all tydelighet at:

  1. God, unik design er viktig
  2. Å investere i et gjennomført profil-/designprogram er verdiøkende

Siden relanseringen har Kantefølflak fått betydelig flere utsalgssteder, økt omsetning og – ikke minst – nådd fjelltopper der ingen potetchips tidligere har satt sin smak.

Leave a comment

– Budskap som teller og selger.

Abonnér på aktuelle trender

Trendheim © 2024. All Rights Reserved.

Go to Top